We snappen dat het voor ondernemers een flinke klus is, maar ook in de zomer moeten we je btw-kwartaalaangifte op tijd indienen. We staan er dus op dat je al je documenten uiterlijk op de 5de van de maand na het kwartaal bij ons aanlevert.
Met documenten bedoelen we natuurlijk je aankoop- en verkoopfacturen, bankrekeninguittreksels en eventuele andere relevante stukken voor je boekhouding.
Hoe aanleveren?
Dit kan digitaal of op papier. Een combinatie van digitaal en papier? Vergeet het maar!
Als je nog een van de weinigen bent die op papier aanlevert, ontvangen we je documenten graag goed gesorteerd en netjes in een map. En denk eraan: vanaf volgend kwartaal, alles digitaal!
Wie digitaal aanlevert, moet ervoor zorgen dat elke factuur in één pdf-bestand staat. Meerdere facturen in één pdf of één factuur verdeeld over meerdere pdf-bestanden accepteren we niet!
Maak bij voorkeur per kwartaal een mapje aan waarin je alle documenten opslaat. Mapje doorgemaild? Maak dan meteen een nieuwe map aan om alle documenten voor het volgende kwartaal in te verzamelen. Zo zien we volgend kwartaal niets dubbel (toch niets van facturen althans).
Lever je documenten in één keer aan. Dit maakt de boekhoudkundige verwerking voor ons een stuk eenvoudiger en overzichtelijker.