Boekhouding Accountancy Fiscaliteit
Texture The Brand

Op reis vertrekken en naar festivals gaan, twee van haar favoriete hobby’s, werden opeens uitgesloten door de wereldwijde coronacrisis. En ook boeken en magazines lezen begon op de duur te vervelen. Gelukkig kreeg ze na alle drukke en volgeplande weekends opeens terug wat tijd voor zichzelf en voor de zaken die ze al langer opnieuw wou oppikken.

Dus waarom niet opnieuw creatief aan de slag gaan en nieuwe dingen ontdekken, net zoals vroeger? Knutselen met kaarsen, juwelen, kunst, decoratieve items zoals onderzetters of toiletzakjes: Eline houdt ervan om nieuwe trends en nieuwe materialen te ontdekken en er iets creatief mee te doen. Ze bestelde enkele materialen en verkocht haar handgemaakte producten aan vrienden en familie. Toen later ook verschillende boetieks interesse toonden in haar pastelkleurige handgemaakte spulletjes, dacht ze uiteindelijk: Let’s do this.

Vorig jaar besliste ze om haar vindingrijke vibes met de wereld te delen dankzij de lancering van haar eigen webshop genaamd Texture The Brand. Hierop verkoopt ze dus allerlei handgemaakte spulletjes, helemaal from scratch vervaardigd. Haar fulltime job als community manager voor een Belgisch modemerk, waarbij ze verantwoordelijk is voor het online verhaal en de online communicatie van de community, geeft ze nog wel niet op. Maar Texture The Brand draait ondertussen op volle toeren.

Je koopt haar handgemaakte producten op de webshop, maar ook bij sommige boetieks. Ze haalde ook al enkele grote opdrachten voor verschillende bedrijven binnen, waaronder de levering van 3000 kaarsen in cadeauverpakking tijdens de gezellige kerstperiode. Een adrenalinekick en een gelukzalig gevoel (door een tevreden klant die een mooi kerstcadeau afgeeft) gegarandeerd!

Maar de grootste uitdaging blijft waarschijnlijk de combinatie van beide jobs. Voor, tijdens en na de werkuren als community manager spendeert ze haar tijd aan Texture The Brand. Haar werkroutine ziet er dus elke dag anders uit. Op drukke momenten staat ze vroeger op om voor haar dagdagelijkse job bijvoorbeeld kaarsen te maken of aan haar administratie te sleutelen. Of spendeert ze haar middagpauze of avonden aan haar creatieve hobby. Soms tot ’s nachts. Da’s heftig, maar de moeite waard. En gelukkig is Eline een erg goede planner.

Haar ultieme droom? Da’s Texture the Brand verder uitbreiden met een waaier aan nog meer leuke, handgemaakte spulletjes. Wie weet wordt haar merk zelfs zo succesvol dat ze er ooit haar voltijdse job van kan maken. Een pop-up store openen is alvast een kleine en haalbare stap in die richting. Want mensen in real life ontvangen in je eigen winkel én ze gelukkig maken met je eigen handgemaakt product, dat klinkt wel héél erg leuk.

 

"Ik wil mensen gelukkig maken met onze pastelkleurige handgemaakte goodies"

Meet Eline, de twenty something uit Vlaams-Brabant die zich graag bezig houdt met fashion en social media, en deze interesses ook doortrekt in haar job. Ze is fulltime social media manager voor een Belgisch modemerk én startte haar eigen creatieve webshop Texture The Brand boordevol handgemaakte goodies op.

Klanten in de kijker